zondag 21 juli

Vandaag stonden we weer mooi op tijd op. Na een heerlijk eigengemaakt ontbijtje met roerei en spek. verlaten we rond 08.30 de villa. We gaan vandaag naar Aquatica toe, het is lekker rustig onderweg. We parkeren de auto en gaan naar de ingang we zien verschillende mensen met grote koelboxen en hun hele hebben en houden aankomen. Die worden weer weggestuurd, ze moeten de spullen in de auto brengen of weggooien. Eigen eten en drinken mag niet mee het park in. Ik vind dit ook wel een dingetje, zo word je best wel op kosten gejaagd als je met een heel gezin bent.
We huren een locker en kleden ons om. Vervolgens gaan we als eerste naar de Lazy River, we doen een reddingsvest aan en drijven heerlijk een aantal rondjes door de River. Daarna gaan we naar wat glijbanen, de eerste waar we in de rij gaan staan is de KareKare Curl, hier is de rij niet heel lang, maar het gaat tergerent langzaam en we staan in de palle zon. Julia word er op een gegeven moment niet helemaal lekker van en we gaan de rij uit. We stappen het golfslag bad in en hangen hier een tijdje in de golven. Daarna gaan we in de rij bij Omaka Rocka, een heerlijke snelle glijbaan waar je samen in een band zit. We vinden hem erg leuk, maar ook hier staat inmiddels een behoorlijke rij, we kruipen de Lazy River weer in, en hangen lekker.
Inmiddels is het al richting 1 uur. We krijgen wat trek, en het is warm en druk. We besluiten lekker richting de villa te gaan. We lunchen lekker op het pooldeck met brood en fruit. Daarna gaat ieder zijn eigen weg, Julia trekt zich terug op de slaapkamer met haar iPad. En ik ga lekker op mijn luchtbedje in het zwembad liggen met een boek. Rond een uur of drie word het bewolkt en hoor ik in de verte onweer. Tijd om het zwembad uit te komen. Ik ga lekker douche en aankleden. We besluiten even naar de Walmart in Haines te gaan. Daar struinen we wat rond en doen wat boodschappen. Zo te horen is het buiten behoorlijk onrustig qua weer. En inderdaad nadat we hebben afgerekend zien we een rij bij de uitgang en het komt er echt met bakken uit. het lijkt op de buienrader niet echt minder te worden. Ik besluit naar de auto te rennen en Julia met de boodschappen op te pikken bij de ingang. Ik ren met twee tasjes in mn handen naar de auto, ik pak de sleutel uit mijn zak om de auto te ontgrendelen en ja hoor die glijd uit mijn handen. En omdat er al zoveel water is gevallen liep er een stroompje water, die nam mijn sleutel mee onder de auto.. fcuk niet nu met dit weer! hup naar de andere kant van de auto en ja hoor daar komt hij aangedreven... Ik was nu echt een verzopen katje!!
Gauw Julia oppikken bij de ingang, in de bui was het behoorlijk afgekoeld, het was nog maar 22 graden. De stoelverwarming ging aan en de airco uit, onderweg naar huis bleef het goed tekeer gaan, de ruitenwissers konden het niet goed aan, rustig rijden dan maar. Bij de villa aangekomen was het weer droog. Alleen ik was nog steeds een verzopen katje, gauw omkleden. Een lange broek en vest werd het, gek he. Ik had het gewoon koud, het was 22 graden maar het is al een aantal dagen ruim boven de 30 dan is 22 ineens koud.
We besloten bij de cracker barrel om de hoek te gaan eten. Het was erg druk, maar toch gaat het lekker snel daar. We namen beide een salade met kip, het smaakte heerlijk. Nadat we afgerekend hadden ( we blijven ons verbazen over de lage prijzen bij CB) zetten we de navigatie aan naar Winter Garden. We hadden afgesproken met Ronald en Monique, zij zijn een tijd geleden naar Florida geëmigreerd en ik had contact opgenomen met Monique of zij nog boodschappen uit Nederland wilde. En die wilde zij wel, en wij gingen deze vanavond even brengen. Rond 8u kwamen we aan, we hebben heel erg gezellig zitten kletsen en de uren vlogen voorbij, we hebben ook nog het vuurwerk gezien van Disney. Rond half 1 zijn we richting huis gereden en we hebben voor zaterdag afgesproken. Julia gaat met Ronald en Michelle motor rijden, en ik ga samen met Monique op pad. Rond 1 uur zijn we terug bij de villa en zijn we stiekem toch wel heel moe, en vallen vrij snel in slaap.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zaterdag 20 juli Discovery Cove

dinsdag 23 juli

Wel, niet, wel, niet? That’s the question