dinsdag 23 juli


Vandaag staan we weer op tijd op, we hoeven nog steeds geen wekker te zetten. We zijn nog steeds op tijd wakker. Nadat ik gister op tijd ben gaan slapen voel ik me weer fit! Ik kleed me aan en rijd langs de Publix voor vers brood, en kleine broodjes om mee te nemen. We gaan vandaag naar Kings Landing, een kayak tocht maken. Zondag nog even aan Monique gevraagd of dit echt wel kon, ik ben gewoon een beetje een bange poeperd.. ivm de Gators..
Als ik terug kom van de Publix is Julia ook al aangekleed en ingepakt. We gaan lekker ontbijten en smeren wat broodjes voor vandaag. Daarna pakken we de koeltas in met flesjes drinken en de broodjes en gaan we op pad. We stellen de navigatie in, en die zegt dat we er iets over 9u zullen zijn. Het is niet druk op de weg, we rijden via de tolweg en we kunnen goed doorrijden. Ik zet de cruisecontrol aan en merk dat de auto zelf afremt als ik te dicht op een voorganger kom, en als ik van baan wissel dat hij dan weer op snelheid gaat rijden. Echt deze auto wil ik hebben! Hij rijd zo fijn en is zo leuk! We rijden er zonder verkeert te rijden in een keer naar toe, het is niet druk. Iets voor half tien melden we ons aan, betalen en laten onze rijbewijzen achter. Rond half tien stappen we in de kayak, als eerste gaan we up stream naar Crystal spring, dit is een stukje van iets meer dan een mijl. 













Het is best pittig en tegen de stroom in, en omdat we dit beide nog nooit hebben gedaan. Maar na een tijdje zitten we er lekker in, af en toe komen we mensen tegen en wat mij zeker opvalt is dat de mensen zo onwijs vriendelijk zijn! Iedereen zegt elkaar gedag, en praat elkaar moed in, in de zin van je kan het je bent er bijna! Als we bij de brug zijn draaien we om, en kunnen we stroomafwaarts gaan. Julia plaatst de GoPro bij mij op de Kayak. We hebben het stiekem best warm gekregen maar we genieten ook zeker van het super heldere water. Als we weer bij het begin punt zijn gaan we nu de andere kant op, het water zit vol met waterlelies.. We zien op dit stuk veel schildpadden, maar ook andere dieren waar ik het niet zo op heb, Gators... Ik schrik me elke keer dood als ik er een zie, en ik merk dat ik steeds minder comfortabel word als ik er een zie. Zeker als Julia rustig voor zoon dier een foto gaat maken... Ik paddel op een stevig tempo door, soms komen er tegenliggers aan en vragen of we al wat hebben gezien, ik denk dan JAAAAA en wilde dat dit NEEE was., maar braaf zeg ik dat we er een aantal hebben gezien, en dat waar mijn zusje uithangt dat er daar sowieso een ligt de zonnebaden. 











We paddelen braaf door tot het einde, daar draaien we weer om, en mogen weer tegen de stroom in paddelen. Het is pittig maar onwijs leuk op de Gators na om te doen, ik ben gewoon geen held. Na een uur of 4 zijn we weer bij het begin punt. We leveren de kajakken in en lopen richting de auto, we eten onze broodjes op en drinken wat, en wat een mooie natuur, helder water en gewoon top was dit! 
We stellen de navigatie weer in op huis, na iets minder dan een uurtje zijn we weer bij de villa, we ruimen onze spullen op, en ik vertrek weer lekker naar het zwembad met mijn boek. Nog een paar pagina's en het eerste boek is uit, het boek is inmiddels uit.


Julia gaat de foto's en filmpjes op de laptop zetten. We relaxen lekker in en rond de pool. Rond een uur of zes rijden we nog even naar de supermarkt. We gaan vanavond bbqen, en vlees hebben we al, maar we willen nog iets van salade erbij. We rijden naar de Aldi op de 192, wat een mooie winkel is dit zeg! En wauw de prijzen liggen echt lager als bij de Publix..
Als we thuiskomen steekt Julia de bbq aan en bakt wat vlees, ik maak een salade klaar, en we eten heerlijk op het pooldeck. Na het eten ruimen we wat op, en gaan daarna naar Posner Park en trakteren ons op een ijsje van Twistee Treat. We nemen altijd Kiddy size en blijven ons verbazen over de grootte. Dan komen er mensen na je en vragen om een small of medium en dan denk je waar laat je dat!!?
Na het ijsje rijden we weer lekker naar de villa, we gaan nog lekker op het pooldeck zitten. Julia puzzelt nog wat in een puzzelboekje en ik lees verder in mijn tweede boek.
Morgen staat Universal op de planning!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zaterdag 20 juli Discovery Cove

Wel, niet, wel, niet? That’s the question