Zaterdag 20 juli Discovery Cove

Vandaag waren we weer mooi op tijd wakker! Maar dat was niet erg, we gingen naar Discovery Cove. In 2015 waren we hier al eens geweest, en vonden het zo een mooi park dat we terug wilde. Deze dag hebben we weinig tot geen foto’s gemaakt gewoon heerlijk geluierd in het park en telefoons in de lockers.
Vanmorgen rond 07.15 zijn we in de auto gestapt, het was goed vochtig buiten en al 27 graden. Dus hup dak er af en gaan. Iets voor 8 uur stonden we voor de ingang, even de tassencontrole een kaartje laten maken om de rest van de entree passen er op te zetten en door naar het ontbijt. Discovery Cove is eigenlijk een luxe all in Day. Je hoeft alleen jezelf maar mee te nemen. Het ontbijt bestond uit roerei, met worstjes en kaneelsticks, Vers fruit en thee. Na het ontbijt zijn we naar de lockers gelopen om ons om te kleden. Vervolgens kan je kiezen uit een wetsuit of een vestje van dit zelfde materiaal. Julia en ik kozen beide voor een vestje, dit omdat we dit jaar niet de Dolphin slim doen, dat water is namelijk een stuk kouder. We gaan heerlijk dobberen in de lazy river, en doen deze wel twee of drie keer. Daarna ga ik voor ons wat te drinken halen en even lekker op een ligbedje liggen. Ik besluit even met ons mam te FaceTime, dan is ze er ook een beetje bij. Nog iets meer dan een week en dan komt ze ook deze kant op! Super leuk!
We kletsen wat op FT ik laat haar wat stukjes van het park zien en leg mijn telefoon weer in een locker. Wat ons opviel is dat heel veel mensen gewoon hun telefoon open en bloot op de ligbedjes laten liggen, evenals portemonnees. Of ik heb slecht vertrouwen in de mens maar ik zou dit echt nooit doen.
Na deze korte break zijn we naar het grand reef gegaan, hier zwemmen allerlei vissen en roggen rond en er zijn koraalriffen. Ik weet van de vorige keer dat dit water ook een stuk kouder is en ook nog zout. Ik besluit lekker op een steen in het water te gaan zitten, Julia gaat als echte bikkel wel het water in. Ze heeft inmiddels haar gopro om en filmt stukjes en maakt foto’s.
Hierna zien we dat het al een uur of een is, en besluiten we een hapje te gaan eten. We kijken onze ogen uit, wat een verschil in mensen loopt hier toch rond, dik dun lang kort. En van alle uithoeken uit de wereld. We lunchen met wat salade en vers fruit en yoghurt. En gaan daarna weer de lazy river in.
Ik merk dat ik een beetje ga verbranden, ondanks het vele smeren. Ze hebben hier zonnebrand die geen schade aan dieren en het rif brengt. Maar helaas niet voldoende beschermt voor mij. In het toilet ziet een mevrouw dat, en zij nodigt mij uit in haar Cabana om daar zonnebrand te pakken, we kletsen gezellig wat en ik bedank de mevrouw. Het valt mij elke keer op dat de Amerikanen ontzettend vriendelijk en behulpzaam zijn. Julia gaat nog het water in, ik houd het voor gezien en zoek een schaduwplekje op. Rond een uur of half drie hebben we het beide wel gehad. We besluiten te gaan douche en langzaam richting huis te gaan. Ook de douches zijn helemaal verzorgt in DC, er staat shampoo conditioner en bodywash. Er liggen volop handdoeken, en er hangen föhns. Na een verfrissende douche lopen we naar de uitgang. Ineens is het super donker en horen we in de verte alweer onweer. Precies op tijd komen we bij de auto, we zitten en het barst los. We rijden rustig aan naar Highlands Reserve, op de I4 staat het wat vast. Maar na drie kwartier zijn we bij de villa. We ruimen de spullen op, en gaan Bbqen. Gewoon simpel hamburgertje met salade. Na het eten besluiten we nog even naar de Florida Mall te gaan, met ons hadden meer mensen dit idee. Het is behoorlijk druk! Maar het is gewoon leuk om een beetje mensen te kijken en rond te lopen. Ik ga bij VS naar binnen en slaag daar natuurlijk weer🤣. Daarna halen we een ijsje bij coldstone en lopen we rustig aan terug naar de auto. De temperatuur is nog heerlijk een graad of 30, dus hup dak er af spotify aan en gaan. Tegen 21.00 zijn we terug in de villa, Julia gaat eigenlijk gelijk naar bed. Ik doe nog een wasje en maak de blog van vrijdag. Ik Lees nog wat en rond half elf ga ik ook richting bed. Morgen ochtend willen we naar Aquatica gaan.




Reacties

Populaire posts van deze blog

dinsdag 23 juli

Wel, niet, wel, niet? That’s the question