Woensdag 24 juli

Goedemorgen allemaal, sorry voor mijn totaal niet up to date blog... we genieten teveel....

Vandaag zijn we weer op tijd wakker, we eten samen weer lekker wat op het pooldeck en vertrekken rond 08.30 naar Universal. Het is druk onderweg, en na een uurtje onderweg komen we aan bij universal. We betalen de 26 dollar om te parkeren en mogen de parkeergarage in. Vanaf daar is het is een beste tippel naar de ingang, en het is al een graad of 30 met een heerlijk zonnetje. We genieten van elk moment hier, en het heerlijke weer.
We zijn best snel binnen met de vooraf bestelde kaartjes. We gaan direct naar het Harry Potter gedeelde. Beide zijn we Harry Potter fans, dit is de reden dat we dit keer voor universal hebben gekozen. We lopen richting Londen, naar kings cross, maar gaan eerst naar de wegisweg. Het is aardig druk in dit deel van het park, maar toch zijn de wachttijden nog niet extreem. We lopen naar goudgrijp, en leggen de tas in een locker. Wauw, wat is dit toch mooi gemaakt. Het voelt bijna echt aan, we kunnen zo doorlopen in de attractie. En nemen plaats. Het is een hele leuke attractie, daarna halen we de tas op en lopen nog wat rond. Vervolgens gaan we naar kings cross en nemen de trein naar zweinsveld. Hier is het nog drukker ivm de nieuwe attractie, de wachttijd bedraagt 3u, inmiddels al een stuk minder dan toen hij net open was.  Maar toch gaan wij ons er niet aan wagen om 3u in de palle zon te gaan staan wachten. We lopen door naar Zweinstein, hier is de wachttijd maar 70 minuten. Weer leggen we de tas in een locker en gaan we de rij in. Het wachten is hier zeker geen straf, in de wachtrij is zoveel te zien. En we staan uit de zon in de airco of onder de vans. Prima uit te houden. Hoelang we in de rij hebben gestaan weten we niet, maar voor ons gevoel zeker geen 70 minuten. De attractie is heel erg leuk, maar helaas kom ik er best wel beroerd uit. We wandelen wat rond maar ik voel me steeds meer naar.
We kijken naar de lucht en besluiten naar de uitgang te lopen. Het is heel dreigend donker geworden, en attracties gaan al dicht. Zodra we het park uitlopen begint het te spetteren en wanneer we in de garage lopen is het losgebarsten. Onweer met harde regen en harde wind. De temperatuur zakt wel 15 graden, en we rijden met de stoelverwarming aan terug naar de villa.  Daar aangekomen neem ik paracetamol in en ga ik even een uurtje op bed liggen. Ik knap wat op, maar voel me helaas nog steeds niet fit. Ondanks dat besluiten we om toch terug te gaan in de avond, ik laat met er niet door tegenhouden. Het is een stuk minder druk onderweg, en richting de ingang van het park valt het ook mee. Veel mensen vertrekken, het is rond half zeven dat we weer in het park lopen. We lopen weer richting de nieuwe achtbaan. En helaas gesloten, zijn capaciteit van die dag bereikt! Dit vinden we beide wel flink balen, stond niet aangegeven in de app. Maja dan maar even rondlopen, helaas gooit het eten weer roet in het eten en begint het weer flink te regenen. We geven het op, en lopen richting uitgang om naar huis te gaan. Een ding we komen zo zeker aan onze stappen!
De rit naar huis gaan langzaam ivm het weer kan er niet doorgereden worden, de stoelverwarming staat aan in de auto. Onder het genot van een muziekje rijden we er een 45 min op naar huis. Daar aangekomen gaan we lekker douche en naar bed. Ik slaap heel onrustig vanwege misselijkheid, om een uur of twee s'nachts had ik er nog steeds last van. Ik had al cola geprobeerd maar dit werkte niet. Er zat nog maar een ding op, de details bespaar ik jullie maar met tandenborstel gewapend het klusje geklaard. Dit luchtte op en kon ik eindelijk in slaap vallen.
Wat we morgen gaan doen? We zullen het wel zien:)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zaterdag 20 juli Discovery Cove

dinsdag 23 juli

Wel, niet, wel, niet? That’s the question